มาเลเซียเตรียมออกกฎหมายเพื่อควบคุมบุหรี่และบุหรี่ไฟฟ้า

8 เมษายน 2019 – กระทรวงสาธารณสุขกำลังเตรียมออกกฎหมายเพื่อควบคุมบุหรี่มวนและผลิตภัณฑ์ทางเลือก โดยคาดว่ากฎหมายดังกล่าวจะแล้วเสร็จปลายปีนี้

รัฐมนตรี Datuk Seri Dzulkefly Ahmad กล่าวว่าในปัจจุบัน บุหรี่มวนและบุหรี่ไฟฟ้าถูกควบคุมด้วยกฎหมายที่แตกต่างกัน บุหรี่มวนอยู่ภายใต้กฎหมายควบคุมผลิตภัณฑ์ยาสูบปี 2004 และพ.ร.บ. อาหาร ปี 1983 ในขณะที่น้ำยาบุหรี่ไฟฟ้าที่มีนิโคตินอยู่ภายใต้พ.ร.บ.สารพิษ ปี 1952 ทั้งนี้ กฎหมายใหม่จะครอบคลุมทุกแง่มุมของบุหรี่ทั่วไปและบุหรี่ไฟฟ้า รวมไปถึงระบบการผลิตว่าอะไรสามารถใช้ได้หรือไม่สามารถใช้ได้ในการผลิต ซึ่งกฎหมายนี้จะทำให้ผู้บังคับใช้กฎหมายใช้งานกฎหมายได้ง่ายขึ้น เพียงดูได้จากกฎหมายเดียว

มาเลเซียเตรียมออกกฎหมายเพื่อควบคุมบุหรี่และบุหรี่ไฟฟ้า

ปัจจุบัน มีผู้สูบบุหรี่ชาวมาเลเซียกว่า 9 ล้านคน (หรือคิดเป็นประมาณร้อยละ 23 ของประชากร) ในปี 2016 รัฐบาลพยายามหาทางลดอัตราการสูบบุหรี่ลงกว่า 15% และใช้งบประมาณไปกว่า 3 พันล้านริงกิต

อ่านเพิ่มเติม Health Minister: Bill to regulate cigs, e-cigs in pipeline

[Total: 3   Average: 5/5]

32 thoughts on “มาเลเซียเตรียมออกกฎหมายเพื่อควบคุมบุหรี่และบุหรี่ไฟฟ้า

  • 18/07/2020 at 12:24
    Permalink

    I am the proprietor of JustCBD company (justcbdstore.com) and I am currently trying to grow my wholesale side of company. I really hope that someone at targetdomain can help me . I thought that the very best way to do this would be to talk to vape stores and cbd retail stores. I was really hoping if anybody at all could suggest a reputable web-site where I can get Vape Shop B2B DATA I am already reviewing creativebeartech.com, theeliquidboutique.co.uk and wowitloveithaveit.com. Unsure which one would be the most suitable solution and would appreciate any guidance on this. Or would it be easier for me to scrape my own leads? Ideas?

  • 23/07/2020 at 10:22
    Permalink

    I was very pleased to discover this website. I want to to thank you for your time for this particularly wonderful read!! I definitely loved every little bit of it and I have you saved as a favorite to look at new stuff on your web site.

  • 24/07/2020 at 03:44
    Permalink

    Very good information. Lucky me I ran across your website by accident (stumbleupon). I have saved it for later!

  • 25/07/2020 at 13:40
    Permalink

    Howdy! This blog post couldn’t be written any better! Reading through this article reminds me of my previous roommate! He always kept talking about this. I most certainly will send this information to him. Pretty sure he’s going to have a good read. I appreciate you for sharing!

  • 25/07/2020 at 16:52
    Permalink

    I blog quite often and I genuinely appreciate your content. Your article has really peaked my interest. I am going to bookmark your site and keep checking for new details about once per week. I opted in for your RSS feed as well.

  • 26/07/2020 at 10:59
    Permalink

    Good post! We will be linking to this particularly great post on our site. Keep up the great writing.

  • 27/07/2020 at 10:11
    Permalink

    This excellent website definitely has all of the info I wanted concerning this subject and didn’t know who to ask.

  • 28/07/2020 at 14:14
    Permalink

    An interesting discussion is definitely worth comment. There’s no doubt that that you should write more on this subject matter, it might not be a taboo matter but usually people don’t speak about such issues. To the next! Many thanks!!

  • 29/07/2020 at 17:42
    Permalink

    I really like reading a post that will make men and women think. Also, thanks for allowing me to comment!

  • 30/07/2020 at 11:21
    Permalink

    Hello there! This blog post could not be written any better! Looking through this post reminds me of my previous roommate! He always kept talking about this. I most certainly will forward this post to him. Fairly certain he will have a very good read. Thank you for sharing!

  • 30/07/2020 at 13:58
    Permalink

    Excellent blog post. I definitely appreciate this site. Keep it up!

  • 03/08/2020 at 02:10
    Permalink

    After going over a number of the blog posts on your web site, I seriously appreciate your way of blogging. I bookmarked it to my bookmark site list and will be checking back in the near future. Take a look at my website too and tell me your opinion.

  • 03/08/2020 at 02:16
    Permalink

    Aw, this was an incredibly nice post. Taking the time and actual effort to produce a good article… but what can I say… I put things off a whole lot and don’t seem to get anything done.

  • 04/08/2020 at 15:02
    Permalink

    Oh my goodness! Awesome article dude! Thank you, However I am experiencing problems with your RSS. I don’t understand why I am unable to join it. Is there anyone else having the same RSS issues? Anybody who knows the solution will you kindly respond? Thanks!!

  • 04/08/2020 at 16:24
    Permalink

    Good day! I just would like to give you a huge thumbs up for the excellent info you have got here on this post. I am returning to your blog for more soon.

  • 05/08/2020 at 03:03
    Permalink

    Spot on with this write-up, I really believe this website needs much more attention. I’ll probably be back again to read through more, thanks for the info!

  • 05/08/2020 at 04:43
    Permalink

    A fascinating discussion is worth comment. I do think that you should publish more about this topic, it may not be a taboo matter but generally folks don’t discuss these issues. To the next! Cheers!!

  • 05/08/2020 at 11:41
    Permalink

    Hello there! I could have sworn I’ve been to this web site before but after looking at some of the posts I realized it’s new to me. Regardless, I’m definitely happy I came across it and I’ll be bookmarking it and checking back often!

  • 06/08/2020 at 23:51
    Permalink

    I’m impressed, I have to admit. Seldom do I encounter a blog that’s both equally educative and engaging, and without a doubt, you have hit the nail on the head. The issue is an issue that too few folks are speaking intelligently about. I am very happy I found this in my search for something relating to this.

  • 07/08/2020 at 01:42
    Permalink

    Your style is unique in comparison to other people I’ve read stuff from. Thanks for posting when you have the opportunity, Guess I’ll just book mark this site.

  • 07/08/2020 at 13:07
    Permalink

    I blog often and I genuinely appreciate your content. Your article has truly peaked my interest. I will book mark your site and keep checking for new details about once per week. I opted in for your RSS feed as well.

  • 08/08/2020 at 03:12
    Permalink

    Hi there, I think your blog might be having browser compatibility issues. When I take a look at your web site in Safari, it looks fine however, when opening in I.E., it’s got some overlapping issues. I just wanted to give you a quick heads up! Other than that, excellent website!

  • 08/08/2020 at 06:33
    Permalink

    I must thank you for the efforts you’ve put in writing this website. I’m hoping to view the same high-grade content by you later on as well. In truth, your creative writing abilities has inspired me to get my very own site now 😉

  • 10/08/2020 at 12:55
    Permalink

    Good blog you’ve got here.. It’s difficult to find good quality writing like yours nowadays. I truly appreciate people like you! Take care!!

  • 11/08/2020 at 05:41
    Permalink

    My brother suggested I might like this blog.

    He was totally right. This put up actually made my day.
    You can not believe simply how a lot time I had spent for this info!
    Thanks! adreamoftrains webhosting

  • 11/08/2020 at 15:23
    Permalink

    Hi there! I could have sworn I’ve been to this website before but
    after reading through some of the post I realized it’s new
    to me. Anyways, I’m definitely happy I found it and I’ll be book-marking and checking back frequently!

ใส่ความเห็น

อีเมลของคุณจะไม่แสดงให้คนอื่นเห็น ช่องข้อมูลจำเป็นถูกทำเครื่องหมาย *